NUMBERS GAME

Oorspronkelijk veronderstelden wij dat in een land waar de helft van de bevolking in meer of mindere mate als obese kan worden gekwalificeerd, de diëtisten en de gewichtsconsulenten het druk zouden krijgen. Niets is echter minder waar. Wij merken dat overgewicht in de regel maar wordt geaccepteerd. Dat solo pogingen tot afvallen niet hebben geleid tot minder kilo’s maar wél tot minder vertrouwen in het bereiken van dat streefgewicht dat zich verhoudt met een BMI (tussen 18,5 en 24,9) van ‘Juist gewicht’ of (afhankelijk van je leeftijd) een ‘Normaal’ vetpercentage.  

 

Een vergelijkbare trend zien we bij de fitnessdoelstellingen; helemaal als het gaat om het ontwikkelen van spiermassa. Een proces (hypertrofie) dat nu eenmaal wordt gedicteerd door fysiologische wetten die maar weinig sporters kennen; laat staan volgen. Zelfs bij relatief simpele ambities als fit worden en conditie krijgen, gaat het om het maken van minuten. Investeren in tijd (aantal work outs) en inspanningen (intensiteit) leidt immers altijd tot resultaat. 

 

Aantallen zijn belangrijk bij zowel het afvallen (hoeveel kilocalorieën bespaar je per dag?) als in de fitness (wanneer herhaal je bijvoorbeeld een specifieke training?). Het is een ‘Numbers game ….’

 

FAST OF SLOWFORWARD?

Het tempo waarin effecten kunnen worden bereikt is cruciaal. Gewichtsverlies of sterk worden is niet even ‘snel vooruitspoelen’ naar een gedroomd lijf. Geduld is geboden want alles dat snel komt, verdwijnt net zo snel weer. Snel afvallen is over het algemeen het verlies van vocht en glycogeen (brandstof gemaakt van koolhydraten); snel ‘groot worden’ heeft weinig tot niets met massa dan wel kracht te maken. Het is zogenaamde 'schijnhypertrofie'; vocht dat zich om verschillende redenen rond de getrainde spieren verzameld. 

 

‘Tijd’ is niet het enige misverstand dat we tegenkomen. Wij zijn geïnspireerd door de zogenaamde vier pijlers van training. Trainen (1) zelf maar ook (2) herstel, (3) voeding en (4) motivatie zijn aspecten waaraan regelmatig dan wel voortdurend aandacht zal moeten worden besteed. Succesvol sporten is als schaken op verschillende borden … Lastig of niet? 

 

MISSIE

Het is onze missie om trainen niet alleen leuk maar ook efficiënt te maken. Plezier en resultaten kunnen wel degelijk hand in hand gaan. Wij zetten onze kennis en ervaring als Personal trainer en gewichtsconsulent (voedingsdeskundige) in om je doelstellingen te behalen. 

 

Eerst haalbare korte termijndoelstellingen die je steeds dichter zullen brengen naar de horizon van je ambitieuze lange termijndoel. Of dat nu (a) een beetje of enorm afvallen is, je (b) een sterker en groter lichaam wil of dat je (c) naar een lijf, daar ergens daar tussen in (slank en gespierd) wilt toewerken? 

 

Onze begeleiding is onvermoeibaar en zo doelgericht dat je leert hoe trainen en jouw lichaam werkt. Ook al gaan wij er alles aan doen dat je geen volgende afvaller in sporten wordt, de sleutel en motivatie liggen iedere dag weer bij de persoon die er het meeste aan heeft!? ..... JIJ!!  

 

Tenslotte, richten wij ons niet alleen op hen die zijn vastgelopen, denken aan opgeven en op zoek zijn naar nieuwe inspiratie en expertise maar ook op ervaren sporters die geen vooruitgang meer boeken, meer kracht en spierdefinitie willen en daarom een verse benadering en prikkel kunnen gebruiken.